Tuesday, August 28, 2012

#102.


Aku antara manusia paling ego atas muka bumi ni. Aku all ears dengar masalah orang, tapi aku tak pernah rasa nak share masalah aku dengan orang lain. Aku pesen simpan semua masalah besar, masalah berat to myself. Bukan sebab tak percaya atau apa, tapi sebab aku rasa aku malas nak melibatkan orang lain. Well orang lain pun ada masalah sendiri kan. Aku share masalah dengan orang pun kalau masalah tu sekadar masalah bodoh pada aku je. Masalah bodoh, masalah remeh macam masalah relationship, masalah study, masalah tak tahu nak pakai baju apa. Semua masalah bodoh yang aku assume boleh jadi conversation starter. Aku ada tendency untuk pendam semua masalah berat sorang sorang, setelkan sorang sorang. Ya kadang kadang aku lari, tapi masalah mana pernah tak kejar kan? Ceruk mana sekali pun, mustahil la boleh lari. Satu satunya cara aku keluarkan segala bebanan fikiran masalah aku is through blogging. Well bukan blog sangat sebenarnya tapi aku akan buka word on laptop and taip segala masalah dekat situ. Pada saat aku kena let out semua beban masalah, instead of share masalah dengan orang, aku pilih untuk taip. Entah kenapa. Aku rasa selesa. Mungkin sebab aku malas nak layan orang punya judgement. Well face it, dunia sekarang ramai sangat orang nak jadi tuhan. Kesana kesini, tuduh orang, hukum orang, judge orang suka hati je. Aku tak rasa yang rajin judge judge tu ada qualification untuk judge orang. Kau bukan Tuhan samdol oi, Nabi pun tak boleh judge, hukum umat, so let’s stop playing god okey guys. The world doesn’t need it. 

No comments:

Post a Comment