Saturday, September 25, 2010

onoff.

ada sekali aku terfikir samada attitude jadi diri sendiri ni elok. kehulu kehilir tanya orang semua pakat jawap pakai ayat drama tv, jadi diri sendiri, jangan hipokrit, be yourself, peduli orang cakap. semua cakap macam tu. tapi hakikat, semua orang tak suka sebenarnya. bila aku tak hipokrit, bila orang tanya pasal benda yang dia rasa keliru, aku akur, aku jujur ,aku rasa aku agak kurang hajar.

semalam ada kawan aku tanya sama ada dia shot tak dengan kawan aku ni,dia kata dia suka. aku tahu jawapan yang dia nak dengar 'ya'. sepatah tu je dia nak dengar. tapi hormon aku halang aku dari menipu dan aku kata tidak dan tu crush je. it is a logic. then, puhh, aku tahu dia merajuk dengan aku lepas tu. aku tahu benda ni sukar tapi kebenaran tu memang pedih, aku tak tergamak nak bagi dia harapan, sebab in the end benda tu akan makan dia, dan aku akan dipersalah kan. biasa la, rantai hidupan, apa terjadi, semua yang terlibat akan kena.

half kawan aku cakap jadi diri sendiri, luah kan je apa aku rasa, tapi half ni jugak yang akhirnya tak puas hati dan komplen sebab aku terlalu jujur dan tak jaga hati mereka. aku tak tahu mana salah aku. tapi betul, aku patut jadi diri sendiri. ajaran datuk aku, tak guna jadi orang lain sebab dia orang sempurna dalam dunia ni.

tapi hakikat dia, aku ada cuba jadi orang lain. tapi aku rasa bodoh, rasa pathetic. rasa tiada life, sebab tu aku curi life orang lain. tapi aku dah letih, letih sangat, sebab berlakon semata nak jaga hati orang. letih sebab lakonan aku tak dapat penghargaan, tak dapat award. letih sebab aku rasa useless, letih sebab jadi orang lain buat aku rasa aku benci hidup aku. tapi tak, aku sayang hidup aku. aku ada kawan, aku ada family, walau bergaduh sini sana, life must goes one. aku dah sedar, aku kena jadi diri aku balik.

thanks kepada yang berkenaan.

1 comment:

  1. tapi untuk hidup dekat dunia sekarang ni, kadang-kadang kita tak boleh lari dari jadi hipokrit.

    ReplyDelete