Friday, December 30, 2011

Jeng Jeng Jeng

Aku ada masalah. Masalah besar. Besar sangat. Masalah melibatkan otak. Entah kenapa aku ada problem sangat dengan ingatan. Entah bahagian mana otak yang control benda alah tu pun aku lupa. Okey, sebenarnya aku tak tahu bahagian mana,bukannya lupa. Aku selalu lupa semua benda. Memang la bab lupa tu normal habis la orang cakap. Bak kata orang, tak lupa tak hipster la. Konon bergaya habis la sebut hipster tu. Tapi memang cool pun kan? Eheh. Aku selalu lupa number. Aku lupa segala number. Nombor talifon sendiri pun kadang kadang aku lupa. Tarikh apatah lagi. Lagi pedih dan bahaya lupa nombor talifon abah umi. Tu masalah besar. Sebab siapa tahu kot tiba tiba hp rosak atau hilang, aku bukan dekat rumah. So ntah macam mana nak kontek umi abah suruh bank-in duit nanti. Mati la aku ye dak? Sebab tu aku kata bahaya. So, pandai pandai la korang ingat number parent sendiri. Jeng jeng jeng. Dan disebabkan aku susah ingat nombor, aku tak suka matematik. Eh pembetulan. Bukan tak suka, tapi benci, menyampah, menyirap semua la dengan matematik. Apa best matematik ntah? Bosan tahu tak? Belajar matematik bukan boleh tahu macam mana sistem pembiakan manusia berjalan pun. Nak tahu kena la cuba sendiri. Eh tak. Maksud aku, nak tahu kena la rajin rajin baca buku biologi. Semua ada dalam tu haa. Kalau dulu masa sekolah, boleh kata aku top student matematik ah. Mana taknya semua test tibia kawkaw taknak kurang 90 markah. Tapi tu dulu. Dulu matematik kacang. Sekarang, matematik kurang hajar sikit. Tambah tambah aku otak jenis Nampak nombor je cepat je lupa.Hah elok sangat la aku ambil Engineering kan? Elok sangat.

Lupa nombor tu biasa lagi. Dekat rumah ni, Umi selalu bebel pasal aku selalu lupa nama orang. Kadang kadang nama datuk sendiri pun aku lupa. Nama adik adik memang aku tak sangkal la aku selalu lupa. Mana tak nya dekat rumah bukan panggil nama penuh pun. Takdenya air liur aku ni banyak sangat nak panggil Siraj Munir bin Mohd Hassan, Ahmad Sharkawi bin Mohd Hassan semua kalau nak ajak makan. No way. Kita panggil short short je. Panggil Ali, panggil Awi. Kalau problem dalam family boleh terima lagi. Tapi selalunya problem ni melarat sampai keluar. Sampai nama member semua pun lupa. Tapi muka ingat la.Kadang kadang kalau lupa nama orang terus bagi dia nickname osem semua la. Kira bagi nickname cecomel sikit orang cakap. Tapi sebenarnya nak cover lupa nama. Dan itu la datang nya nama nama seperti Lisa, Lala, Posner, Apit, Ista semua semua tu. Comel kemain nama tu. Tapi kalau la semua tu tahu nama tu aku bagi sebab aku lupa nama bagai mau tak terasa hati tu. Aku tak tahu la part dorang, tapi aku tahu kalau aku yang kena mau menangis belakang pokok gigit tisu tu. Aku ni sebenarnya manja. Cuma jarang tunjuk. Ehem. Comel kan aku. Eheheh.

Apa pun masalah ingatan aku yang pasti aku takkan lupa member. Okey aku clarifikasikan disini bahawa lupa member tak sama dengan lupa nama member. Serius lain. Sangat. Sangat. Lain. So lupa member is mustahil melainkan kalau aku ditikam belakang oleh memember. Tak terkejut sebenarnya sebenarnya tu boleh dikatakan acara tahunan yang pasti ada. Tiap tiap tahun mesti aku kena tikam dua tiga kali. Tapi nak buat macam mana kan, salah aku jugak sebab senang sangat percaya dekat orang. Orang disini aku maksud kan member ya adik adik. Okey stop cakap pasal back stabbing, sebak pula jantung. Ewah sebak bagai. Sumpah mengada woi paiz. Ptuih. Heh, selalu orang kata aku lupa kawan. Tapi siapa yang cakap macam tu memang aku lempang. Kalau tak kena lempang pun, aku bahan bahan kan secukup rasa sampai rasa awkward nak mampus. Selalu aku tak layan orang kalau orang tak layan aku. Cukup cukup la zaman sekolah dulu aku perhambakan diri buat kerja memember. Zaman bodoh dulu cerita lain, zaman sekarang buat ayat macam tu gua jentik pusat tu puas puas sampai mandul. Baru kenal jari gua n i siapa. Keramat tahu tak.

Dan sebenarnya aku dah lupa pasal wujudnya belog ni.Sampai la zikri sebut. Dan password pun dah lupa. Nasib baik ada sistem password recovery. Kalau tak mampus nak kena tukar belog baru lagi. Dah berapa kali dah aku tukar sebenarnya ntah. Boo paiz. heh

Membebel pasal masalah lupa tak lupa dekat sini pun bukan ada orang peduli pun.durr.

No comments:

Post a Comment