Thursday, August 19, 2010

perubahan versi satu

semua benda berubah. walau aku bukan benda tapi aku tetap berubah. gaya, bentuk badan, rambut,attitude, pemikiran semua berubah. masa sekolah dulu aku tak banyak merepek macam sekarang. sebab, aku tahu semua orang nak belajar,mana ada orang nak layan aku merepek sorang sorang.so aku buat hal sorang sorang. kalau nasib aku baik, ada la si fahmi dengan si palie join venture. nak nasib lagi baik, ada ada. masuk form lima, kawan aku makin ramai. tapi bukan budak kelas aku. aku sesat kawan dengan budak kelas lain. semua fun, kelas lain, major lain, tapi fun, buat apa peduli orang cakap, tak elok hina orang, tak elok pandang rendah dekat orang.

masa sekolah rendah, aku ingat aku pernah kena shock dekat kipas so rambut aku berdiri. tambah tambah aku tak pernah sikat rambut. kalau ingat balik, aku just ingat rambut aku macam landak. sangat macam landak. masuk sekolah menengah aku bawak lagi tradisi rambut landak aku tu. konon bangga la rambut macam tu. tapi masuk form tiga, bila dah mula ada hobi nak tekel chicks baru belajar sikat rambut. mula mula belajar sikat rambut, minyak rambut habis satu tiub. dah la zaman dulu minyak rambut mahal. dulu aku pakai minyak rambut apantah yang keras punya. ingat lagi pergi kelas rambut aku keras je. tadi bahan lagi. tapi yang penting, awek tetap sangkut. haha. bila nak spm gaya berubah lagi, rambut dah lawa sikit. sekarang pun rambut kejap lawa, kejap tak. tengok mood nak sikat rambut jugak la. kalau aku rajin duduk depan cermin betulkan rambut lapan jam macam farid, lawa la rambut aku. kalau tak, kembang sana sini, peduli apa aku.

dulu masa sekolah aku pakai seluar besar gedabak. semua orang ingat aku pakai seluar bapak aku. aku dulu penyegan. kena bahan aku senyap je. buat bodoh je. sabar la konon. dalam hati fikir, macam mana la awek nak sangkut bila pakai seluar besar macam ni. haih, mengeluh jugak dulu. lama lama, dah reti alter seluar. makin lama, seluar aku makin kecik. mak aku tengok pun nak naik pengsan. nak buat macam mana seluar baggy ala rappers baru beli sebulan dah jadi ketat,sendat gila. macam biasa, aku peduli apa, janji aku puas hati. baju pun sama jugak la. dari besar jadi kecik. dulu sistem alter tak power sangat. masuk uitm, jumpa kawan, gaya semua pelik pelik mula la menjadi nak gaya pelik jugak. tapi apa aku pakai pun, aku tak penah fikir apa orang fikir. seluar aku,baju aku,duit aku. kalau aku nak bogel sekali pun, peduli apa aku. badan aku, dosa aku. aku main pakai je apa aku nak,puas hati.

eh nak main dota kejap, nanti aku sambung.

No comments:

Post a Comment