Thursday, October 14, 2010

040.

semalam last hantar final draft final projek. semalaman aku tak tidur semata nak repair report. berapa kalai tersengguk tak payah la stori, aku pun malas nak kira. masa masa tu la teringat zaman zaman spm dulu. zaman zaman beli pil kuda kerat empat semata mata nak jaga malam study biar dapat 22A1, baru perdana menteri malaysia dengki. mata merah sebelah, pelik jugak bila sebelah lagi suci putih je. siap je report, cepat cepat mandi. tunggu housemate balik, tumpang pergi print. bila dah siap awal tak payah cakap la eksaited dia macamana. semua orang aku call nak riak riak. masa print pun boleh tersengguk. tu dah tahap kopi pun tak boleh nak tolong dah tu.
siap print,siap compile,siap semua. hantar. first student hantar, bangga la. tu kalau junior tanya hantar apa pagi pagi, gerenti aku buat muka kerek sebab bangga sangat. lepas cop je lec lalu , tanya dah hantar dah? muka bangga tambah sakai aku cakap dahh. kuat , simple dan padat.

"so, macam mana projek? best tak.", dia tanya lagi dengan muka cerah tambah lighting pagi tu elok pulak kan.

selamber je aku jawab "best sangat. tak puas hati ah dengan data, rasa macam nak re-do tapi masa tak sempat kan". gaya jawab soalan tu dah nampak semangat dengan tahap iq. lagak macam pandai ala ala researcher original.

tapi, dalam hati.

" peh, setel satu beban "

No comments:

Post a Comment