Friday, October 29, 2010

046. Bahasa 101

bahasa tu penting dalam komunikasi. sebab karang silap bahasa, orang tak faham so tak boleh la nak menyembang. gua tak tau apahal gua punya intro macam formal sangat. lapar mungkin. oke, pada gua bahasa tak specific pada bahasa yang orang pakai harihari. pada gua la aktiviti pun bahasa. contoh la kan, bahasa bisnes. bahasa bisnes ni orang orang bisnes je faham, orang lain nak faham boleh tapi kena study bisnes. bahasa la tu kan.

tapi harini gua nak highlightkan bahasa DOTA dengan bahasa realiti tu lain. so bila lu olls main dota pakai la bahasa DOTA. lepak dengan member DOTA cakap la bahasa DOTA. tapi bila dah habis main DOTA tu, tak payah la cakap pasal DOTA, orang yang tak main DOTA karang pening. tak ke awkward bila dua orang cakap DOTA, lagi sorang blur , senyap tak tahu nak menyampuk. SEBAB? iye lah, dah tak faham kan. so consider la. tak syok la bila berkawan untuk satu sebab. bukak la stori lagi. ni tak. celaka apa nak cakap satu benda je, kesian la orang tak boleh communicate. nanti jadi kess kawan cakap pasal DOTA je, kalau tak cakap pasal DOTA, karang senyap je. awkward habis bai.
notakaki: sila beli buku teks BAHASA 101 anda dekat Bookstore UITMPP, sekian terimakasih.

No comments:

Post a Comment