Saturday, October 23, 2010

041.

.

sumpah lama gila tak updet belog. bukan malas.tapi tak terasa macam nak updet. nak kira hari hari aku on belog nak baca stori stori blogger lain. nak nak stori si amal .falsafah nak awesome je. gaya nak comel je. lempang jugak karang, geram betul aku baca belog comel dia tu haa.

oke oke, balik tajuk asal. 041 tu bukan spesel apa pun. saja aku nak tukar trend pakai number buat tittle konon rasa macam hebat la sikit. padahal orang tengok pun dah menyumpah wadefak wadefak habis dah. lagak macam malas nak bagi tajuk, baik tak payah updet kan? kata aku bermonolog. ewah.

lama lama tak updet ni rasa otak dah makin lama makin kosong.dah langsi sangat dah aku ni. celaka kan aku? haih, dah la time time nak final ni, makin malas.orang lain makin lama makin semangat la konon, tapi aku? haram laa. bukak buku seminit, tutup, bukak dua minit, tutup. malas tak payah cakap la. buat buat rajin pun sikit pun tak masuk. bazir masa betul.

aku malas nak updet panjang panjang la kan, tapi aku just nak cakap sekarang makin ramai poser. ye la, bukan nak cakap apa la kan, dalam fesbuk time nak add manja habis muka haa, lepas tu ayat nak kenal bukan main manja ;

"Hi, tengs add."

hah, tak manja lagi macam tu. aku baca pun boleh tersengoh sorang sorang korang tau tak. leas tu borak gebang kemain lagi haaa, tak kenal pun tapi kemain borak macam Paris hilton dengan BFF dia, rancak kemain. yang pemalu, pendiam tak pernah mencarut, haa dah reti mencarut dah. bukan mencarut cikai cikai macam budak darjah satu main cakap bodoh ,babi macam tu. tapi ni, ewahh mencarut level universiti haa.

"Pukimak kan lu, stok nak celaka lancau habis. dasar asshole betul la"

kan kan, celaka kan ayat dia. ewahh, oke oke, gua pun mencarut tapi point gua tak payah la nak fake. kat fesbuk kemain lagi mesra alam mulut busuk, tapi kat luar jumpa nak angkat kepala pun tak berani, cakap pun nak bisik je. tak payah, kalau nak kawan dengan dengan orang sampai sangguh nak fake macam tu baik tak payah, dapat dosa satu, bazir masa satu. kan kan

lagi best, jumpa dekat kedai boleh buat tak kenal pulak kan. tapi dekat fesbuk kemain lagi borak, kalah xoxo gossipgirl. aku tau la, aku pun layan gossipgirl jugak. tak leh blah belum si blair tu, bajet sangat. nak je aku hempuk hempuk dengan mouse ni. baru rm12 aku beli, boleh je nak baling dekat si blair tu.

.
..
...

oke, teremosional habis. senang cakap, aku tak faham sebab apa nak kena fake dengan laman facebook? takde kepentingan langsung kan.

2 comments:

  1. kalu tade kepentingan, awat hang yang sebuk dia nak fake atau x fake d fesbuk.... personal life masing2, x suke-jgn bace, kalu benci bangat- delete je dr frens

    Haha.... tp rasenye bab luar snang kene bang, kat dunia maya(haha) nie senang sket nak jadi poser lg2 to strangers... :P

    nobody likes a poser ;)

    ReplyDelete
  2. benci tu subjective. tapi pelik, sebab kenal lain, tpai dekat fesbuk lain. even dah kenal lama tapi dekat fesbuk lain betul. tak berbaloi nak putus kawan kalau in realiti dia still dia,just dekat maya dia someone else.

    like, dont have to pose like you`re someone else just to have people stop bye and say hi to u on your wall. and like not important to be famous on fesbuk.

    memang takde kepentingan, and it is just a question of how people with strong principle in reality can turned against the principle and become someone who i guess idk. it is like awesome, i wanna do that to. get it , get it

    ReplyDelete